Skil jer ud fra mængden til Efterskolernes dag

Konkurrencen er stor når mere end 240 efterskoler i Danmark inviterer indenfor til Efterskolernes dag, og det kan være en udfordring at skille sig ud fra mængden som netop dén efterskole der opfylder den unges behov. Her skal der mere til end helt regulær markedsføring når de potentielle elever skal tiltrækkes. Som eksperter i at specificere digital markedsføring til en given målgruppe, forklarer vi dig her hvordan du bedst forbereder dig på den vigtigste dag på året når det kommer til at tiltrække de unge mennesker til netop jeres efterskole. 

 

Planlæg både før, under og efter

Når de unge skal tiltrækkes, er det vigtigt at fange dem så tidligt som muligt. På Efterskolernes dag turnerer de unge potentielle elever og deres forældre rundt til udvalgte efterskoler for at se nærmere på faciliteter, faglighed og stemning. Her skabes der et indtryk, og måske endda en beslutning om valg af efterskole, og Efterskolerne dag er derfor en fundamental dag for tiltrækningen af nye elever.

Dog er det er ikke nok at udmærke sig på denne dag alene, for der skal et solidt stykke forudgående benarbejde til for overhovedet at komme i betragtning til et eventuelt besøg - og når den store dag så er omme og der tages en beslutning, skal der naturligvis forelægge en plan for hvordan man på bedste vis forbliver i de unges bevidsthed. Derfor er det essentielt at opbygge og stå klar med en plan, der ikke alene indebærer hvad der skal ske til Efterskolernes dag, men også i perioden både før og efter.

Som specialister i digital markedsføring har vi solid erfaring med opbyggelsen af en sådan plan, der på strategisk vis klarlægger de aktiviteter og tiltag I som efterskole bør udføre, for på bedste vis at stå rustet til at håndtere den store dag og tiden omkring.

Benyt Facebook som mødested

For overhovedet at komme i betragtning når de unge mennesker og deres forældre skal vælge efterskole, er det essentielt at I gør jer synlige. Her skal I møde de unge dér hvor de unge er. De sociale medier, og specifikt Facebook, er den ideelle vej at gå når det kommer til at møde målgruppen - og med den rette strategi for et sådant møde, har I sikret jer en synliggørelse der kan være afgørende i den unges valg af kommende efterskole. Med planlægning af indhold til Facebook i form af stemningsbilleder, videoer og tekst, vil jeres efterskole være rustet til at fange de unge og deres forældres opmærksomhed, netop dér hvor de er.

Vi er eksperter i at udforme strategier til de sociale platforme, og kan med vores erfaring i målgruppeanalyse, fastlægge en klar plan for at fange de unges opmærksomhed når det kommer til netop jeres efterskole.

 

Skab synlighed med Google Ads og SEO

Facebook er altså en ideel platform for kontaktskabelse til de potentielle elever og deres forælder, men for at sikre sig en plads i udvælgelsespuljen, skal der gøres lidt mere. Når de unge og deres forældre skal søge information om de mange forskellige udbud af efterskoler, er det som ofte Google der søges på. Her er det derfor essentielt at I som efterskole dukker op i de søgninger de potentielle elever og deres forældre foretager når de søger efter efterskoler på Google. Her kan det være en fordel at markedsføre sig ved hjælp af Google Ads fordi man med dette værktøj kan målrette sin markedsføring til lige præcis den målgruppe man ønsker.

Søgeord der skaber forbindelse

Vi har mange års erfaring i at analysere målgruppers adfærd når det kommer til søgninger. Vi kan derfor hjælpe jer med at udvælge lige præcis de søgeord som skaber forbindelse mellem de værdier og budskaber, I som efterskole, vil afspejle og målgruppens søgninger.

Google Ads er dog ikke alt når det kommer til god rangering på Google, og her kommer begrebet SEO ind i billedet. SEO betyder søgemaskineoptimering (Search Engine Optimisation), og er i sin enkelthed en metode der sikrer at Google finder din hjemmeside relevant, og derfor giver den en god placering. Her er jeres hjemmesides indhold alfa omega, og alt lige fra de rette brug af søgeord til sidens load-hastighed er vigtige faktorer i Googles rangering.

Lad os sammen se nærmere på jeres muligheder

Vi er garvede SEO-eksperter og kan med vores ekspertise kaste et analyserende blik på jeres hjemmeside. Vi sørger for at optimere siden så den får en bedre rangering i Google og bliver synlig for lige præcis jeres målgruppe, nemlig de kommende efterskoleelever og deres forældre.

Vi er kyndige vejledere når det kommer til online markedsføring, og står altid klar med vores ekspertise indenfor strategisk planlægning. Er du nysgerrig efter at vide hvad vi kan gøre for lige præcis jeres efterskole, er du velkommen til at booke et møde med os, hvor vi sammen ser nærmere på netop jeres muligheder i forbindelse med markedsføring både før, under og efter Efterskolernes dag.