Music Group Denmark A/S
Music Group er en af Danmarks største ecommerce-shops inden for musikudstyr og instrumenter. Med webshops på tværs af flere forskellige markeder var de plaget af tidskrævende opdeling og strukturering af salgsdata fra et uoverskueligt antal datakilder. Samtidigt havde de ingen dataindsigt udover dét, de kunne afkode fra deres regnskab.
Optify fik til opgave at opsætte et nyt system, der kunne hjælpe Music Group med automatisk at forvandle store mængder data fra DanDomain til læsbare grafer og brugbare livedata i Plecto. Målet var at gøre det muligt for Music Group at få forbedret indsigt i deres data gennem visualisering af resultater og automatiserede rapporter. Som et alt-i-et dashboard giver Plecto et komplet overblik over netop salg i realtid.
Al tidligere data på tværs af alle shops i DanDomain blev indhentet med det formål at omformattere og udregne eventuel manglende data, som skulle bruges som kanaler i Plecto. I stedet for at lade salgsdata blive stående i regneark, blev det i stedet hentet ind via Plectos API, hver gang en ny ordre gennemførtes i en gældende shop. Det hele blev inddelt i produkter, kategorier, pris, ordrestatus m.fl., så der kunne dannes et fyldestgørende billede i Plecto.
Resultatet er en omfattende systemintegration, som lader Music Group bevare overblikket gennem kombineret data fra alle shops i ét visuelt format. Det hele foregår i realtid og gør det nemt for medarbejdere at følge og reagere på de vigtigste KPI’er i et samlet og gennemsigtigt dashboard.
Med den nye datakonvertering fra Plecto, er det slut med at skrive rapporter manuelt. Music Group kan nu importere data fra flere kilder i DanDomain til automatiske og konfigurerbare rapporter, der viser data, mens det sker. De datadrevne indsigter vil give Music Group langt bedre grundlag for at tage beslutninger, forstå udvikling og reagere på nye muligheder hurtigere end nogensinde før.