Søgemaskineoptimering og omsætning 

Søgemaskineoptimering opfattes ofte som den bedste måde at styrke en online forretning på. Det kræver en indsats, men resultaterne er til gengæld også holdbare og langsigtede. Høje rangeringer i Google er nemlig lig med dominans på markedet og dermed også flere salg. Det betaler sig i længden - og vi kan hjælpe din forretning godt i gang.

SEO er den almene betegnelse, der dækker over søgemaskineoptimering - “search engine optimization” på engelsk. Vi kommer aldrig uden om SEO, når det handler om at skabe succes på nettet. Det handler nemlig om at optimere sin webside så godt som muligt i forhold til søgeresultaterne hos Google, Bing og de andre populære søgemaskiner. Den trafik, som kommer fra søgemaskinerne, kan nemlig være gigantisk stor, når man rammer de rette nicher. Derfor er SEO ofte den online marketing strategi, der giver det største afkast i det lange løb.

Ved at forbedre din hjemmesides rangeringer i Google vil du med tiden også få flere besøgende. Der er kæmpe forskel i at ligge nummer 1 og i at ligge nummer 5. Hver enkelt placering tæller ret drastisk, når først man kommer på første side. Til gengæld bliver det også sværere, jo højere op man kommer. Du har med sikkerhed allerede konkurrenter, der har arbejdet grundigt på deres søgemaskineoptimering, og det er ikke altid en nem sag at følge med. Det kræver en smule ekspertise, og her er der som udgangspunkt to muligheder: Enten sætte sig mere ind i sagen selv, eller alternativt outsource arbejdet og i stedet bruge egen tid på personlige spidskompetencer.

Flere besøgende fra søgemaskinerne skulle også gerne betyde flere salg i forretningen. I hvert fald vil flere kunder blive opmærksom på hjemmesiden, og det er den helt store fordel ved SEO: Når en person foretager en søgning og vælger det mest relevante resultat i søgningen, drejer det sig ofte om en person, der allerede er interesseret i det emne, som din side omhandler. På den måde er søgemaskineoptimering altså helt essentielt for at trække nye kunder til.

Slutresultatet er næsten altid en højere omsætning, når ellers arbejdet med SEO er udført ordentligt.

 

On-Page og Off-Page SEO

En stor fordel ved SEO er, at der ikke er tale om annoncering på nogen som helst måde. Søgemaskinerne forholder sig i mange tilfælde neutrale og forsøger blot at vise de bedste resultater i søgningerne. Ved at optimere sin hjemmeside kan man dermed få gratis opmærksomhed via Google. Det kræver blot, at man skaber godt indhold på siden, som søgemaskinerne kan lide - det er særligt det, der får en side til at rangere højt.

On-Page SEO er det indhold, du har på din egen side. Det kan for eksempel være billeder af et produkt samt beskrivelse hertil. Det kan også være en firmaside med kontaktoplysninger. Eller en informationsside, som så linker den besøgende videre til noget andet. On-Page SEO kan optimeres ved at lave letlæseligt indhold med gode overskrifter og afsnit, have unikt og værdifuldt indhold, samt et par interne henvisninger her og der.

Off-Page SEO er ofte lidt mere kompliceret, idet arbejdet skal laves andre steder end på egen side. Den absolut vigtigste faktor er links - det vil sige henvisninger fra andre hjemmesider til din egen. Her er kvaliteten af links mere relevant end antallet af links, men kan man skabe en kombination af både kvalitet og kvantitet, så er resultatet som regel strålende. Kvaliteten vil dog altid være det klart vigtigste: To gode links er altid bedre end middelmådige. Når vi arbejder med SEO, er det derfor altid med et særligt blik på kvaliteten.

En side, der er godt søgemaskineoptimeret, vil som udgangspunkt kunne genkendes ved at være veloptimeret med godt og naturligt indhold - og samtidig have stærke indgående links.

Vi tilbyder et sundhedstjek af dit website. På den måde kan du lære mere om sidens nuværende evner i Google, samt hvilke forbedringer der kan laves. Det er et tilbud, som du kan benytte sig af, hvis du er nysgerrig om sagen.

Værdiskabende content og synlighed

Hvis du føler, at du har behov for en stabil og kompetent SEO partner, så er vi klar til at hjælpe. Vi har en systematisk proces, der dækker det hele. Lige fra den første analyse af dit website og frem til selve optimeringen. Denne optimering dækker over indholdsredigering, tekstforfatning, løbende optimering og effektmåling.

Vi tilbyder også rådgivning, og vi vil sammen med kunden afgøre markedsføringsmålene. Det handler om at optimere siden således, at den rammer den perfekte målgruppe i søgemaskinerne. Først skal der analyseres, og derefter skal der arbejdes.

Kommunikation og gennemsigtighed er to ting, som vi værdsætter højt. Det skal altid være muligt at få indsigt i SEO-arbejdet, ligesom det skal være muligt at lave justeringer undervejs. Vores metoder er ikke hemmelige for kunderne, så du bliver naturligvis opdateret, når vi optimerer din side med henblik på SEO. Det skaber overskuelighed, hvilket er vigtigt for begge parter.

Relevante cases

discoverdenmark.dkFind aktiviteter i hele Danmark Læs case
Michaelsmadogvin.dkOnline catering Læs case
Cleanpool.dkPools & tilbehør Læs case