Spar tid og penge
Alle virksomheder har brug for tekster. Der kan være tale om produktbeskrivelser, infobeskrivelser, eller måske endda tekster til eksterne sider, som vi ofte ser det med linkbuilding. Gode tekster trækker folk til, så det betaler sig at få styr på sagen.
Den store fordel ved at outsource tekstforfatning er, at man som udgangspunkt sparer en hel del tid. Som virksomhedsejer eller som marketingsansvarlig har man ofte hænderne fulde med mere essentielle ting. Her er det altså meget lettere at få andre til at tage sig af tekstforfatningen, da processen med at skrive godt kan tage lang tid.
Men markedet for tekstforfatning varierer en hel del. Nogle steder kan du bestille billige tekster i store mængder, mens du andre steder kan få dyre og finpudsede tekster med et specifikt fokus på at skabe ekstra salg. Det afhænger alt sammen af behovet.
For virksomheder, der arbejder med linkbuilding, kan det eksempelvis være smart at gå efter billige tekster i store mængder. Her er der nemlig ikke altid fokus på kvalitet af allerhøjeste klasse, men nærmere en høj og brugbar kvantitet. I en anden genre som produkttekster skal man gerne have en kombination af de to, og her vil teksterne ofte vise sig af være en smule dyrere. I hvert fald når vi ser nærmere på markedsgennemsnittet. Til sidst kan vi tage eksempel i pressemeddelser, hvor der ikke er noget synderligt behov for høj kvantitet, men hvor kvaliteten dog skal være helt på plads. Det driver ofte priserne et godt stykke op, men til gengæld sidder disse tekster af denne type også lige i skabet.
Det står altså hurtigt klart, at behovene kan være vidt forskellige, når det kommer til tekster. Måske har du allerede noget bestemt i tankerne, og hvis ikke, så kan vi hurtigt guide dig på vej med at finde tekstforfatning efter din virksomheds præcise behov.
Content marketing og SEO
I løbet af de seneste år er der blevet talt meget om content marketing. Endda som SEO-strategi: Det er nemlig bevist, at man kan trække langt flere naturlige links til sig ved alene at have godt indhold.
Som en del af ‘godt indhold’ er tekst essentielt. Det behøver ikke at være udelukkende tekst - det kan ofte være i kombination med billeder, videoer, grafikker og interaktive initiativer. Alligevel må teksten dog aldrig overses, for de fleste besøgende synes alligevel godt om beskrivelser, og det samme gør Google. Det skaber for eksempel ofte en form for tryghed, at der følger en tekstbeskrivelse med til en video eller en serie af billeder. Så selv i de tilfælde hvor en tekst egentlig ikke har det primære fokus, er det alligevel en stor del af selve opsætningen.
Tekster af høj kvalitet er altså vigtigt for både intern og ekstern søgemaskineoptimering. Og teksten på din hjemmeside skal naturligvis også være attraktiv for de besøgende, der klikker sig ind via en søgning, henvisning eller annonce.
Der findes altså rigtigt mange fordele ved at bestille professionel tekstforfatning. Du sparer tid - og potentielt også penge ved at få opgaven klaret det rette sted. Tekster er nemlig vigtige, men da det muligvis er den letteste disciplin at outsource, er det oplagt at frigøre lidt tid her. Det giver mere plads til andet arbejde med marketing, organisering, salg og lignende.
Vi sidder klar til at assistere, når du får brug for nye tekster til forretningen. Desuden kan vi komme med rådgivning om den type tekst, der passer din virksomhed bedst. Det vil altså sige, hvorvidt der skal være særligt fokus på kvalitet, kvantitet og ikke mindst om der er tale om salgstekst eller infotekst.